25 Οκτωβρίου 2007

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ της ετήσιας ΓΣ που έγινε στις 24/10/07

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Αμαρουσίου στην ετήσια ΓΣ που έγινε στις 24/10/07, μετά από εισήγηση του ΔΣ, πλούσια συζήτηση και γόνιμο προβληματισμό των γονιών, που αφορούσε τα μεγάλα προβλήματα των σχολείων και της παιδείας, αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί με την παρούσα ανακοίνωση και να δημοσιοποιήσει τους προβληματισμούς και τα αιτήματα των συλλόγων των γονιών μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία του Δήμου μας. Πιο συγκεκριμένα διαπιστώθηκαν:

  1. Χρόνια προβλήματα (κτιριακά και υλικοτεχνικής υποδομής) των σχολείων που δημιουργούν κινδύνους για παιδιά και εκπαιδευτικούς και εμποδίζουν τη σωστή λειτουργία τους. (10ο νηπιαγωγείο-16ο δημοτικό-4ο δημοτικό- 5ο δημοτικό-9ο λύκειο και 8ο Γυμνάσιο-6ο Λύκειο – 1ο Λύκειο και σχολεία Αναβρύτων κ.αλ.)
  2. Ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και βιβλία. Κάθε χρόνο παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στην κάλυψη των αναγκών από μόνιμο και σταθερό διδακτικό προσωπικό και στην έγκαιρη αποστολή των βιβλίων.
  3. Συνεχιζόμενη διάσπαση του ενιαίου προγράμματος σπουδών με την αύξηση των ωρών της ευέλικτης ζώνης σε βάρος της διδασκαλίας της ν. ελληνικής γλώσσας, των μαθηματικών και άλλων βασικών μαθημάτων και με την επιχειρούμενη αποκέντρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το πέρασμά της στην ευθύνη των Δήμων.
  4. Αυξανόμενη, εκούσια(;) απαξίωση του θεσμού των ολοήμερων σχολείων και της ενισχυτικής διδασκαλίας.
  5. Θεσμοθέτηση μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπ/σης, και όχι αγωγής, και μάλιστα χωρίς σχεδιασμό και κατάλληλες υποδομές.
  6. Προβλήματα από τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στους δήμους, στον τομέα της συντήρησης των σχολικών κτιρίων, χωρίς την αναγκαία μεταφορά κονδυλίων και την πρόσληψη του αναγκαίου τεχνικού προσωπικού. Έτσι πολλές φορές οι ίδιοι οι γονείς αναγκάζονται να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων.
    μείωση του οικογενειακού εισοδήματος και αύξηση των δαπανών για φροντιστήρια και αγορά βιβλίων.


Όλα αυτά έχουν φέρει την Παιδεία και τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, σε πολύ χαμηλό επίπεδο και σε αναντιστοιχία με τις σύγχρονες ανάγκες.


ΖΗΤΟΥΜΕ :

  1. Να αυξηθούν ουσιαστικά οι δαπάνες για την Παιδεία από το φετινό κρατικό προϋπολογισμό και να φτάσουν, κατ’ αρχήν, στο 15% αυτού.
  2. Να εξασφαλιστούν άμεσα τα απαραίτητα κονδύλια για την αγορά οικοπέδων, ανέγερση νέων κτιρίων, επισκευή και συντήρηση, άμεση προσαρμογή των παλαιών κτιρίων στις σύγχρονες διευρυμένες ανάγκες της εκπαίδευσης.
  3. Οι επισκευές και οι εργασίες από συνεργεία του Δήμου να γίνονται το καλοκαίρι και εκτός της λειτουργίας του σχολείου(απογεύματα ή Σαββατοκύριακα).
  4. Ενιαίο 12χρονο δημόσιο υποχρεωτικό και δωρεάν σχολείο, 2χρονη δωρεάν υποχρεωτική αγωγή και μετασχολική τεχνική εκπ/ση και κατάρτιση.
  5. Αποδέσμευση του σχολείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, εξετάσεις εκτός σχολείου, σε λίγα μαθήματα, που είναι αναγκαία για σπουδές στο επιστημονικό αντικείμενο της σχολής, με την ευθύνη του ΥΠΕΠΘ και με αξιολογητές καθηγητές.
  6. Μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη των κενών. Όχι πάνω από 5% έκτακτοι στα σχολεία.
    Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που να δίνουν τα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης, βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά.
  7. Ολοκλήρωση της μάθησης στο σχολείο αλλά και ανάπτυξη της καλλιτεχνικής παιδείας και αισθητικής και φυσικής αγωγής.
  8. Ενιαία συστηματική και ουσιαστική διδασκαλία των ξένων γλωσσών με δωρεάν βιβλία και βοηθήματα. Πιστοποίηση της γνώσης αποκλειστικά από το δημόσιο σχολείο.
  9. Ουσιαστικό αντισεισμικό έλεγχο όλων των σχολείων, μέτρα πυρασφάλειας, συντήρησης της εγκατάστασης φυσικού αερίου, μέτρα πρόληψης ατυχημάτων. Έλεγχος για αίθουσες από αμίαντο, κεραίες κινητής τηλεφωνίας και απομάκρυνσή τους.
  10. Λειτουργικές αίθουσες διδασκαλίας, εργαστηρίων, γυμναστηρίων, βιβλιοθηκών και παιδικές χαρές για νήπια, σύγχρονα εξοπλισμένες. Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ( φυλάκων, επιστατών, γραμματέων, βιβλιοθηκονόμων, καθαριστριών).
  11. Επαναφορά του ΟΣΚ ΑΕ στην προηγούμενη μορφή του.
    Σχολικά κτίρια ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου.
  12. Αναλογία μαθητών ανά τάξη: 15-20 στα νηπιαγωγεία/ δημοτικά, 20 στα Γυμνάσια/ Λύκεια.
  13. Να θεσπιστεί μητρώο επισκευής και συντήρησης σε κάθε σχολική μονάδα.
  14. Οι σχολικές επιτροπές να αποτελούνται από ανθρώπους που άμεσα θα ενδιαφέρονται, για την σωστή λειτουργία των σχολείων, από όλους τους εκλεγμένους εκπρόσωπους μας και όχι από δημοτικούς σύμβουλους των δυο «μεγάλων» δημοτικών παρατάξεων – κομμάτων.
  15. Να μην δεχθούν οι δημοτικές παρατάξεις και σύμβουλοι καμία μεταφορά αρμοδιοτήτων στον δήμο.

Καλούμε όλους του συλλόγους και τους γονείς σήμερα, που υπάρχουν όλες οι υλικές προϋποθέσεις να μορφώνονται όλοι οι άνθρωποι, που η ανάπτυξη της τεχνολογίας της επιστήμης έχει δώσει ώθηση στην παραγωγή, είναι επιτακτική η ανάγκη το σύνολο αυτής της γνώσης να γίνει κτήμα του κάθε νέου μέσα από ένα πραγματικά δωρεάν δημόσιο σχολείο. να ανεβάσουμε το επίπεδο λειτουργίας μας και συμμετοχής. Να συντονίσουμε τις διεκδικήσεις μας και προβληματισμούς, με καθηγητές – δάσκαλους – μαθητές –δήμο-μαζικούς φορείς.


Ο Πρόεδρος -------------------------Η Γραμματέας


Φωτόπουλος Θανάσης ------------Μπιμπίρη Ελένη



ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

24 Οκτωβρίου 2007

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Δ.Σ. στη Γ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ της 24ης Οκτωβρίου

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Δ.Σ.
Στη Γεν. Συνέλευση
Μαρούσι 24/10/2007

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΓΟΝΕΙΣ,

Σας καλωσορίζουμε στη σημερινή συνέλευση της ένωσης, που στόχο έχει όχι μόνο την αλληλοενημέρωση για τα προβλήματα αλλά κυρίως τον συντονισμό της δράσης μας για την καλύτερη διεκδίκηση λύσεων, αλλά και την ανάδειξη της πρότασης μας για το περιεχόμενο της μόρφωσης και το σύγχρονο σχολείο.
Το κίνημα γονέων είναι μια αναγκαιότητα για να μπορέσουμε σε κάθε σχολείο να υποστηρίξουμε οργανωμένα την εκπαιδευτική προσπάθεια των παιδιών μας και να διεκδικήσουμε καλύτερη εκπαίδευση και παιδεία, καλύτερες συνθήκες στη σχολική ζωή .
Σήμερα περισσότερο από ποτέ, με μια σειρά ζητήματα, « μεταρρυθμίσεις », «αναδιαρθρώσεις», «αποκέντρωση», νέα βιβλία και άλλα να μας έχουν ήδη χτυπήσει την πόρτα, με την αφαίμαξη του εισοδήματος μας απ’ τα φροντιστήρια και την ιδιωτική ή την δημόσια με ιδιωτικοοικονομικά στοιχεία εκπαίδευση, οι σύλλογοι, η ένωση, αλλά και ο καθένας μας ξεχωριστά πρέπει να αποτελούν τον σύνδεσμο με την τοπική κοινωνία και να είναι φορείς διεκδίκησης για τα δικαιώματα των παιδιών μας στη μόρφωση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τον ελεύθερο χρόνο, την εργασία.
Ακόμα και σήμερα που συζητάμε, παρά τις διακηρύξεις και αυτής της κυβέρνησης, όπως και των προηγούμενων, δεν έχουν εξασφαλιστεί οι αυτονόητες προϋποθέσεις λειτουργίας των σχολείων, υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών και βιβλίων, πέρα από τις χρόνιες σε υλικοτεχνική υποδομή και βοηθητικό προσωπικό.
Το στεγαστικό πρόβλημα και στο Δήμο Αμαρούσιου είναι σημαντικό και θα οξύνεται όσο δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων.
Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης θα συνεχιστεί, αφού και στο νέο προϋπολογισμό απ’ ότι φαίνεται από το προσχέδιο, αλλά και από τις δηλώσεις και τις δεσμεύσεις, τα κονδύλια και για την παιδεία δεν αυξάνονται ουσιαστικά. Αυτό, μπροστά στις αυξανόμενες ανάγκες των σχολικών μονάδων, έχει σαν αποτέλεσμα να κληθούμε να συμβάλουμε από την τσέπη μας για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών.
Ενώ είναι υποχρέωση του κράτους, να χρηματοδοτεί τα σχολεία, για να λειτουργούν σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες, απεναντίας ακολουθώντας τις αποφάσεις- εντολές της Ε.Ε., «αποκεντρώνουν» τις ευθύνες τους, μεταφέροντας αρμοδιότητες, αλλά όχι τα αναγκαία κονδύλια, σε δήμους που δεν μπορούν να καλύψουν πολλές φορές ούτε τις αναγκαίες υποδομές, μιας και δεν διαθέτουν, ούτε τα αναγκαία χρήματα, αλλά ούτε και το αναγκαίο προσωπικό.
Η εγκατάλειψη του ολοήμερου σχολείου, η ευέλικτη ζώνη, η απαξίωση της ενισχυτικής διδασκαλίας, η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, η εγκατάλειψη από μεγάλο ποσοστό μαθητών του σχολείου, οι ακαταλληλότητα ορισμένων νέων βιβλίων, η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των παιδιών μας, ανάλογα με την τσέπη μας, οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και στην παιδεία η επιχειρούμενη μεταφορά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στους δήμους, με τον Καποδίστρια 2, δεν έρχονται να απαντήσουν στις απαιτήσεις και αγονίες παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων, αλλά να απαξιώσουν την δημόσια παιδεία, να βάλουν φραγμούς και εμπόδια στα παιδιά μας, στην ουσιαστική μόρφωση.
Σήμερα το επίπεδο γνώσης, της επιστήμης, του ρόλου της στην παραγωγή, απαιτεί όλο και περισσότερους ανθρώπους με ολοκληρωμένη μόρφωση, καλλιεργημένους, ικανούς να ερμηνεύουν τις διαδικασίες εξέλιξης του ανθρώπου και των κοινωνιών.
Το Δ.Σ. το προηγούμενο διάστημα, προσπάθησε να έρθει σε επαφή με όλους τους συλλόγους, είχε συναντήσεις και συνεργάζεται με το τμήμα παιδείας του δήμου, συμμετέχουμε στα συνέδρια και τις συσκέψεις της Ομοσπονδίας και Συνομοσπονδίας γονέων . Δεν μπορέσαμε να αναδείξουμε και να συντονίσουμε ολοκληρωμένα, το σύνολο των προβλημάτων και των γονέων, αλλά παρά τις δυσκολίες και αντιξοότητες πιστεύουμε ότι έχουμε τις δυνατότητες και την θέληση, να επικεντρώσουμε την δράση μας το επόμενο διάστημα στα εξής:
1) ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ – ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
2) ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ –ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
3) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ – ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ .
4) ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ.

Με εκτίμηση
Το Δ.Σ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

13 Οκτωβρίου 2007

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

20 Νοεμβρίου - Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Η παιδική ηλικία είναι μια ξεχωριστή περίοδος στη ζωή του καθενός. Τα παιδιά θα πρέπει να ενθαρρύνονται να μαθαίνουν και να παίζουν μέσα στην οικογένειά τους και σε έναν ευρύτερο περίγυρο ενηλίκων που νοιάζονται για αυτά, συντελόντας στην ανάπτυξη υγιών και παραγωγικών μελλοντικών γενιών.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που υιοθετήθηκε απο τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989, προσφερε ένα νέο ορισμό για την παιδική ηλικία με βάση τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ήταν ο προάγγελος για σημαντικές προόδους στην πραγμάτωση των δικαιωμάτων των παιδιών στην επιβίωση, την υγεία και την εκπαίδευση μέσω της παροχής των στοιχειωδών αγαθών και υπηρεσιών. Επιπλέον, η αυξανόμενη αναγνώριση της ανάγκης να δημιουργήσουμε ένα προστατευτικό περιβάλλον για να θωρακίσουμε τα παιδιά απέναντι στην εκμετάλλευση, την κακοποίηση και τη βία.
Τα στοιχεία σοκάρουν

Τα παιδιά βιώνουν τη φτώχεια διαφορετικά από τους ενήλικες. Οι παραδοσιακές μετρήσεις του εισοδήματος και της κατανάλωσης δεν αντικατοπτρίζουν το πώς η φτώχεια επιδρά στην πραγματικότητα στην παιδική ηλικία. Η έκθεση της UNICEF αναπτύσσει τις επτά βασικές «αποστερήσεις» που βιώνουν στην πράξη τα παιδιά και έχουν ισχυρότατη επίδραση στο μέλλον τους. Συνεργαζόμενη με ερευνητές του London School of Economics και του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, η UNICEF διαπίστωσε πως περισσότερα από τα μισά παιδιά στον αναπτυσσόμενο κόσμο αποστερούνται σε μεγάλο βαθμό ένα ή περισσότερα από τα αγαθά ή υπηρεσίες που είναι στοιχειωδώς απαραίτητα στην παιδική ηλικία:

  • 640 εκατ. παιδιά δεν έχουν ικανοποιητική στέγαση
  • 500 εκατ. παιδιά δεν έχουν πρόσβαση σε εγκαταστάσεις υγιεινής
  • 400 εκατ. παιδιά δεν έχουν πρόσβαση σε ασφαλές νερό
  • 300 εκατ. παιδιά στερούνται πληροφόρησης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες)
  • 270 εκατ. παιδιά δεν έχουν πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες υγείας.
  • 140 εκατ. παιδιά, η πλειοψηφία των οποίων είναι κορίτσια, δεν έχουν πάει ποτέ σχολείο
  • 90 εκατ. παιδιά στερούνται το φαγητό σε πολύ σοβαρό βαθμό
  • 700 εκατ. παιδιά υποφέρουν από τουλάχιστον δύο ή περισσότερες από τις παραπάνω στερήσεις
  • 20 εκατ. παιδιά εγκατέλειψαν τις εστίες τους λόγω των πολέμων τη δεκαετία του '90
  • 18 εκατ. παιδιά σκοτώθηκαν σε πολέμους από το 1990
  • 15 εκατ. ορφανά παιδιά λόγω του AIDS σε ολόκληρο τον κόσμο

Η έκθεση ξεκαθαρίζει πως η φτώχεια δεν είναι αποκλειστικότητα των αναπτυσσόμενων χωρών. Σε 11 από τις 15 βιομηχανικές χώρες για τις οποίες υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία, η αναλογία των παιδιών που ζουν σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος μέσα στην προηγούμενη δεκαετία έχει ανέλθει.

Τη στιγμή που διαβάζουμε αυτές τις γραμμές, περίπου διακόσια εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο υποφέρουν από την έλλειψη τροφής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Δεν είναι άδικο; Κι όμως, αυτή η κατάσταση θα διαιωνίζεται όσο εμείς δείχνουμε αδιαφορία για τα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά όλου του κόσμου για ισότιμη μεταχείριση στη μόρφωση, την περίθαλψη και γενικότερα τις αξιοπρεπείς συνθήκες στην καθημερινή τους διαβίωση.

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα του λεγόμενου αναπτυσσόμενου κόσμου, εκεί δηλαδή που συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο ποσοστό φτώχειας και ανέχειας διεθνώς, είναι η ανισότητα σε βάρος των κοριτσιών, στον τομέα της εκπαίδευσης. Σε πολλές χώρες, τα μικρά κορίτσια ακόμη κι αν οι ίδιες το επιθυμούν, απαγορεύεται να πηγαίνουν σχολείο, είτε γιατί το απαγορεύει η θρησκεία τους είτε γιατί το έχουν επιλέξει οι ίδιοι οι γονείς τους. Η πρόσβασή τους στη μόρφωση όμως έχει πολλαπλά οφέλη. Κατ’ αρχήν με αυτό τον τρόπο αποκτούν εφόδια για να εργαστούν κι όπως είναι φυσικό, αυτό λειτουργεί θετικά για την τοπική οικονομία. Επίσης, όσο περισσότερο μορφώνονται τόσο αποκτούν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την προφύλαξη της υγείας τους και τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής του γενικότερα.


Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ http://www.unicef.gr/reports/symb.php


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

10 Οκτωβρίου 2007

Νέες Σχολικές Επιτροπές

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Βερανζέρου 22 6ος όροφος τηλ. Fax: 210 - 5242386
http://www.omosp-goneon-athinas.org/ mail@omosp-goneon-athinas.org

Αθήνα 09-10-07

AΡ. ΠΡΩΤ.: 6/09-10-07

ΠΡΟΣ:
ΕΝΩΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΚΟΙΝ.:
Ν.Ε.Π. ΑΘΗΝΑΣ

ΘΕΜΑ: Σχολικές Επιτροπές
Σχετ.: α) Ν. 1566/85
β) Ν. 2621/97
γ) Ν. 3463/06
δ) Ν. 1894/90


Σας γνωρίζουμε ότι ύστερα από απόφαση της ΚΕΔΚΕ, ψηφίστηκε το (γ) σχετικό, σύμφωνα με το οποίο, μόνο ένας εκ των αιρετών αντιπροσώπων έχει δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου, σ’ εκείνες τις Σχολικές Επιτροπές όπου συμμετέχουν περισσότερα του ενός σχολεία.
Ο συγκεκριμένος νόμος, δε λαμβάνει υπόψη του, τους νόμους που αναγράφονται στα (α) και (β) σχετικά και οι οποίοι θεσμοθετούν και καθορίζουν τη λειτουργία Συλλόγων, Ενώσεων, Ομοσπονδιών Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και της ΑΣΓΜΕ, όπως και το νόμο του (δ) σχετικού με τον οποίον καθορίζεται η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών.

Η αντιγνωμία μεταξύ των νόμων και η απαράδεκτη θεσμοθέτηση του τρίτου , καταδεικνύει την προσπάθεια υποβάθμισης της συνδικαλιστικής δράσης του γονεϊκού κινήματος, θεωρούμε δε, ότι είναι η απαρχή και περαιτέρω περιορισμών αρμοδιοτήτων του κινήματός μας.
Γι’ αυτό προτείνουμε και μέχρι την οριστική επίλυση του νομικού προβλήματος:
α. Οι εκπρόσωποι μας σ΄αυτές τις Σχολικές Επιτροπές , να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις, αλλά κανείς εξ’ αυτών να μην ψηφίζει.

β. Με δεδομένη την απόφαση που πήρε η ΔΕΠ του 1ου Διαμερίσματος Αθήνας και η οποία σας αποστέλλεται συνημμένα, να διεκδικηθεί από τις Ενώσεις η λήψη ανάλογων αποφάσεων.

Απόφαση της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας

Μείωση της συμμετοχής των Συλλόγων Γονέων στις Σχολικές Επιτροπές

Συγκρότηση Διοικητικών Συμβουλίων Σχολικών Επιτροπών