05 Μαΐου 2008

"Kάτω από τη βάση"... η επιμόρφωση και το ισχύον σχολικό πρόγραµµα

05/05/2008 17:56

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr
Ανεπαρκή θεωρούν οι εκπαιδευτικοί την επιμόρφωσή τους στα νέα προγράµµατα σπουδών και στα αντίστοιχα βιβλία της ειδικότητάς τους σύμφωνα με έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ , ενώ εκτιµούν σε συντριπτικό ποσοστό (άνω του 80%) ότι το
ωρολόγιο πρόγραµµα των µαθητών στη Δυτεροβάθµια Εκπαίδευση είναι επιβαρηµένο.

Παράλληλα δεν αποδέχονται την πρακτική του ενός βιβλίου, που ισχύει κατά βάση σήµερα και θεωρούν ότι οι δραστηριότητες (Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και διαπολιτισµική Εκπαίδευση πρέπει να βρουν θέση και στο ωρολόγιο Πρόγραµµα του σχολείου, σε ποσοστό 76,3% («αρκετά» και «πολύ»)
Από τις απαντήσεις συνάγεται ότι οι ερωτώµενοι στη συντριπτική πλειονότητά τους
θεωρούν ότι το ισχύον σχολικό πρόγραµµα στη δευτεροβάθµια Εκπαίδευση αξιολογείται
αρνητικά σε ό,τι αφορά τη συµβολή του στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της
αυτενέργειας και των δηµιουργικών ικανοτήτων των µαθητών / -τριών.

Από τις εκτιµήσεις των µάχιµων εκπαιδευτικών προκύπτει η ανάγκη
απεµπλοκής από µια µαθησιακή διαδικασία που βασίζεται στην αποστήθιση και τη
στροφή προς µια κριτική και δηµιουργική προσέγγιση στη γνώση.