16 Απριλίου 2008

Παράδεισος για τις επιχειρήσεις το «σχολείο του μέλλοντος»

Τετάρτη 16 Απρίλη 2008

Μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του λαού, αλλά παράδεισος κερδοσκοπίας των μεγαθηρίων της Πληροφορικής. Αυτό είναι το «σχολείο του μέλλοντος», όπως τουλάχιστον περιγράφηκε στη διάρκεια του ομώνυμου Διεθνούς Συνεδρίου που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο από τα εκπαιδευτήρια «Δούκα», υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και με πλήθος χορηγών, κατά κανόνα από το χώρο των νέων τεχνολογιών. Χρυσοί χορηγοί ήταν η «Microsoft» και η «Byte».


Ο Κοινοτικός επίτροπος για θέματα Εκπαίδευσης Jan Figel, από το βήμα του συνεδρίου, αναφέρθηκε στην ανάγκη καλλιέργειας και ανανέωσης δεξιοτήτων, στην απασχολησιμότητα και την καταπολέμηση του «κοινωνικού αποκλεισμού», με τους όρους, βέβαια, της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου το οποίο εκφράζει. Εκανε λόγο για τα στοιχεία της δημιουργικότητας και καινοτομίας που προωθεί η ΕΕ, περιγράφοντάς τα σαν τη δυνατότητα να μετασχηματίζονται οι ιδέες σε προϊόντα και υπηρεσίες, δηλαδή γνώση στην υπηρεσία του κέρδους. Ο Κοινοτικός επίτροπος επανέλαβε τους κεντρικούς στόχους της ΕΕ, η οποία με την πολιτική της φτιάχνει μια Παιδεία υπηρέτη των επιχειρήσεων. Ιδιαίτερα ευχαριστημένος δήλωσε για την παρουσία των χορηγών του συνεδρίου και σημείωσε ότι η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα «θα έπρεπε να είναι το σύνηθες και όχι η εξαίρεση». Ανάμεσα σε άλλα, δεν παρέλειψε να αφήσει και μια δόση αντικομμουνισμού, λέγοντας ότι «το 1917 έγινε μια επανάσταση στη Ρωσία που έφερε μακρόχρονες δικτατορίες και απώλειες», για να καταλήξει ότι πρέπει μέσα από την Παιδεία να μαθαίνουμε να φτιάχνουμε ένα καλύτερο μέλλον.


«Θεωρούμε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία στην Παιδεία, παράλληλα με το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, μπορούν να ωφελήσουν πολλαπλώς την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως τη νέα γενιά της πατρίδος», δήλωσε από το βήμα ο υφυπουργός Παιδείας Ανδρ. Λυκουρέντζος, εξηγώντας προφανώς την επιλογή του υπουργείου να πάρει υπό την αιγίδα του ένα συνέδριο ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου. Προχωρώντας ακόμα παραπέρα, σημείωσε ότι «πρακτικές σε άλλες κοινωνίες και σε άλλα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν μπορεί στην Ελλάδα να είναι απαγορευμένος καρπός. Και αντιλαμβάνεστε ότι αναφέρομαι στην ανάγκη συνύπαρξης της ιδιωτικής με τη δημόσια εκπαίδευση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», είπε. Βέβαια, η πραγματικότητα από τις άλλες χώρες που επικαλείται το υπουργείο έχει δείξει ότι αυτή η συνύπαρξη έχει οδηγήσει και τη δημόσια εκπαίδευση να λειτουργεί με ιδιωτικά κριτήρια, σε βάρος του ίσου δικαιώματος στη μόρφωση και του προσανατολισμού της Παιδείας.


Το συνέδριο, στο οποίο συμμετείχαν πανεπιστημιακοί, εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών κ.ά., αποτέλεσε βήμα προώθησης των νέων τεχνολογιών, αποθεώνοντας το ρόλο τους και προβάλλοντας διεθνή μοντέλα σχολείων, στα οποία οι νέες τεχνολογίες υποκαθιστούν τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου. Κάτι τέτοιο, βέβαια, βρίσκεται σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στην Παιδεία, με στόχο την παραγωγή των αυριανών απασχολήσιμων, διά βίου καταρτίσιμων, χωρίς ουσιαστική μόρφωση, χωρίς δικαιώματα, χωρίς διεκδικήσεις.