05 Σεπτεμβρίου 2007

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Βασικός στόχος των εργαστηρίων πληροφορικής είναι η διδασκαλία των μαθημάτων της Πληροφορικής, της Χρήσης Η/Υ και εφαρμογών Η/Υ και των μαθημάτων των ειδικοτήτων τα οποία απαιτούν τη χρήση Η/Υ από το πρόγραμμα σπουδών τους.
Τα εργαστήρια αυτά χρησιμοποιούνται από τα συστεγαζόμενα σχολεία. Σε περίπτωση κοινού ωραρίου, το ωράριο διδασκαλίας των μαθημάτων ρυθμίζεται με πρόγραμμα που καταρτίζουν οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων που εμπλέκονται.

Αφού καλυφθεί η διδασκαλία των μαθημάτων που αναφέρονται παραπάνω για όλες τις τάξεις, τις κατευθύνσεις και τους τομείς, η χρήση τους κατανέμεται κατά σειρά προτεραιότητας ως εξής:

Α. Εντός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου

  1. για τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων με χρήση πιστοποιημένου από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εκπαιδευτικού λογισμικού και για παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου,
  2. για την υποστήριξη συνθετικών εργασιών, στα πλαίσια θεσμοθετημένων σχολικών δραστηριοτήτων, όπως περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας κ.λ.π.,
  3. για την ηλεκτρονική αλληλογραφία του σχολείου, εάν δεν υπάρχει κατάλληλη υποδομή στα γραφεία της Διεύθυνσης του Σχολείου.

Β. Εκτός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου

  1. για τα προγράμματα της «Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση»,
  2. για την ενδοσχολική επιμόρφωση καθηγητών στις ΤΠΕ-Ε,
  3. εκπαιδευτικές - επιμορφωτικές δραστηριότητες σε συνεργασία με άλλους δημόσιους φορείς (π.χ. Δημόσια ΙΕΚ).

Για τη διασφάλιση της καλής λειτουργίας του εργαστηρίου και για την αποφυγή προστριβών μεταξύ των εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν το εργαστήριο τηρείται βιβλίο συμβάντων, το οποίο θα πρέπει να συμπληρώνεται, είτε διαπιστωθεί πρόβλημα είτε όχι, από κάθε εκπαιδευτικό που χρησιμοποιεί το εργαστήριο. Στην περίπτωση που το εργαστήριο το χρησιμοποιεί μόνο ένας εκπαιδευτικός, τότε η ενημέρωση αρκεί να γίνεται μόνο σε περιπτώσεις προβλημάτων.

Η τήρηση του Βιβλίου Συμβάντων είναι απαραίτητη. Υπεύθυνος γι’ αυτό είναι ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής του σχολείου στο οποίο υπάγεται το σχολικό εργαστήριο και τηρείται από τον υπεύθυνο εργαστηρίου.

Για τη χρησιμοποίηση του εργαστηρίου με σκοπό τη διεξαγωγή επιμορφωτικών δραστηριοτήτων από το σχολείο ή άλλους δημόσιους φορείς, εκτός των θεσμοθετημένων επιμορφώσεων του ΥΠΕΠΘ, απαιτείται προηγουμένως έγκριση του Διευθυντή του Σχολείου ή του ΣΕΚ και του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Β’θμιας Εκπ/σης ή του Γραφείου. Επίσης θα πρέπει:

  1. Ο φορέας διοργάνωσης των σεμιναρίων να ενημερώσει άμεσα τον Δ/ντή του σχολείου καθώς και τον υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ της Δ/νσης Δ.Ε. σχετικά με τη χρονική περίοδο, τη διάρκεια και τους στόχους των σεμιναρίων, που πρόκειται να πραγματοποιηθούν.
  2. Να οριστεί ένας υπεύθυνος για τη χρήση του εργαστηρίου Πληροφορικής από το Διευθυντή του σχολείου (όχι απαραίτητα ο εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος και εντός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου), για όλο το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των σεμιναρίων και να ενημερωθεί σχετικά ο υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ της Δ/νσης Δ.Ε. Ο υπεύθυνος αυτός πρέπει να φροντίζει, ώστε ο χώρος του εργαστηρίου Πληροφορικής και εφαρμογών Η/Υ και ο εξοπλισμός να παραδίδονται σε άριστη κατάσταση μετά από κάθε χρήση.

Η υπηρεσία υποστήριξης χρηστών διαθέτει ενιαίο αριθμό κλήσης με τον οποίο είναι δυνατή η επικοινωνία με αστική χρέωση.

Υπηρεσία Υποστήριξης Χρηστών (Helpdesk)
Η υπηρεσία Υποστήριξης Χρηστών συγκροτείται από κατανεμημένο σχήμα συνεργαζόμενων φορέων, που καλύπτει όλη την επικράτεια και παρέχει τις παρακάτω υπηρεσίες στους χρήστες:

  • Αντιμετώπιση προβλημάτων σύνδεσης με το δίκτυο και τις παρεχόμενες τηλεματικές υπηρεσίες.
  • Διεκπεραίωση αιτημάτων που αφορούν στη δημιουργία νέων λογαριασμών σύνδεσης και χρήσης υπηρεσιών ή τροποποίηση υπαρχόντων.
  • Τεχνική βοήθεια στους χρήστες με επιτόπου επίσκεψη ή τηλεφωνικά για την άμεση επίλυση προβλημάτων ή την ορθή χρήση και αξιοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών.

Άλλες δραστηριότητες του Helpdesk είναι:

  • Καθημερινή ενημέρωση και επέκταση της Βάσης Δεδομένων του ΠΣΔ
  • Συνεχής παρακολούθηση του Δικτύου Διανομής
  • Συντήρηση και επέκταση της λειτουργικότητας του Δικτύου Διανομής και του Δικτύου πρόσβασης
  • Υποστήριξη αναβαθμίσεων υλικού, λογισμικού και τηλεπικοινωνιακών γραμμών
  • Συνεχής διεύρυνση των ομάδων χρηστών του ΠΣΔ (Δημοτικά, Δημόσιες Βιβλιοθήκες κ.λ.π.)
  • Μετεγκαταστάσεις δικτυακού εξοπλισμού
  • Διασύνδεση των τοπικών δικτύων των υποστηριζόμενων μονάδων με το ΠΣΔ
  • Επέκταση τηλεφωνικών γραμμών και κυκλωμάτων (ADSL/ISDN/PSTN)
  • Επέκταση και εγκατάσταση μισθωμένων κυκλωμάτων (HC/LL)
  • Επέκταση δομημένης καλωδίωσης για αύξηση των σημείων πρόσβασης των τοπικών δικτύων των υποστηριζόμενων μονάδων.

Η επικοινωνία με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών είναι δυνατή με τους παρακάτω τρόπους:

  • Ενιαίος αριθμός κλήσης: 801.11.801.81 για όλη την Ελλάδα με αστική χρέωση.
  • Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: helpdesk@att.sch.gr

Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα: http://www.sch.gr/helpdesk

Για τη Β΄ Αθήνας αρμόδιος φορέας είναι το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.
Fax:210-7721866
Ώρες εξυπηρέτησης: 8.30 - 18.30 κατά τις εργάσιμες ημέρες

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ