24 Οκτωβρίου 2007

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Δ.Σ. στη Γ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ της 24ης Οκτωβρίου

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Δ.Σ.
Στη Γεν. Συνέλευση
Μαρούσι 24/10/2007

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΓΟΝΕΙΣ,

Σας καλωσορίζουμε στη σημερινή συνέλευση της ένωσης, που στόχο έχει όχι μόνο την αλληλοενημέρωση για τα προβλήματα αλλά κυρίως τον συντονισμό της δράσης μας για την καλύτερη διεκδίκηση λύσεων, αλλά και την ανάδειξη της πρότασης μας για το περιεχόμενο της μόρφωσης και το σύγχρονο σχολείο.
Το κίνημα γονέων είναι μια αναγκαιότητα για να μπορέσουμε σε κάθε σχολείο να υποστηρίξουμε οργανωμένα την εκπαιδευτική προσπάθεια των παιδιών μας και να διεκδικήσουμε καλύτερη εκπαίδευση και παιδεία, καλύτερες συνθήκες στη σχολική ζωή .
Σήμερα περισσότερο από ποτέ, με μια σειρά ζητήματα, « μεταρρυθμίσεις », «αναδιαρθρώσεις», «αποκέντρωση», νέα βιβλία και άλλα να μας έχουν ήδη χτυπήσει την πόρτα, με την αφαίμαξη του εισοδήματος μας απ’ τα φροντιστήρια και την ιδιωτική ή την δημόσια με ιδιωτικοοικονομικά στοιχεία εκπαίδευση, οι σύλλογοι, η ένωση, αλλά και ο καθένας μας ξεχωριστά πρέπει να αποτελούν τον σύνδεσμο με την τοπική κοινωνία και να είναι φορείς διεκδίκησης για τα δικαιώματα των παιδιών μας στη μόρφωση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τον ελεύθερο χρόνο, την εργασία.
Ακόμα και σήμερα που συζητάμε, παρά τις διακηρύξεις και αυτής της κυβέρνησης, όπως και των προηγούμενων, δεν έχουν εξασφαλιστεί οι αυτονόητες προϋποθέσεις λειτουργίας των σχολείων, υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών και βιβλίων, πέρα από τις χρόνιες σε υλικοτεχνική υποδομή και βοηθητικό προσωπικό.
Το στεγαστικό πρόβλημα και στο Δήμο Αμαρούσιου είναι σημαντικό και θα οξύνεται όσο δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων.
Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης θα συνεχιστεί, αφού και στο νέο προϋπολογισμό απ’ ότι φαίνεται από το προσχέδιο, αλλά και από τις δηλώσεις και τις δεσμεύσεις, τα κονδύλια και για την παιδεία δεν αυξάνονται ουσιαστικά. Αυτό, μπροστά στις αυξανόμενες ανάγκες των σχολικών μονάδων, έχει σαν αποτέλεσμα να κληθούμε να συμβάλουμε από την τσέπη μας για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών.
Ενώ είναι υποχρέωση του κράτους, να χρηματοδοτεί τα σχολεία, για να λειτουργούν σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες, απεναντίας ακολουθώντας τις αποφάσεις- εντολές της Ε.Ε., «αποκεντρώνουν» τις ευθύνες τους, μεταφέροντας αρμοδιότητες, αλλά όχι τα αναγκαία κονδύλια, σε δήμους που δεν μπορούν να καλύψουν πολλές φορές ούτε τις αναγκαίες υποδομές, μιας και δεν διαθέτουν, ούτε τα αναγκαία χρήματα, αλλά ούτε και το αναγκαίο προσωπικό.
Η εγκατάλειψη του ολοήμερου σχολείου, η ευέλικτη ζώνη, η απαξίωση της ενισχυτικής διδασκαλίας, η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, η εγκατάλειψη από μεγάλο ποσοστό μαθητών του σχολείου, οι ακαταλληλότητα ορισμένων νέων βιβλίων, η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των παιδιών μας, ανάλογα με την τσέπη μας, οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και στην παιδεία η επιχειρούμενη μεταφορά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στους δήμους, με τον Καποδίστρια 2, δεν έρχονται να απαντήσουν στις απαιτήσεις και αγονίες παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων, αλλά να απαξιώσουν την δημόσια παιδεία, να βάλουν φραγμούς και εμπόδια στα παιδιά μας, στην ουσιαστική μόρφωση.
Σήμερα το επίπεδο γνώσης, της επιστήμης, του ρόλου της στην παραγωγή, απαιτεί όλο και περισσότερους ανθρώπους με ολοκληρωμένη μόρφωση, καλλιεργημένους, ικανούς να ερμηνεύουν τις διαδικασίες εξέλιξης του ανθρώπου και των κοινωνιών.
Το Δ.Σ. το προηγούμενο διάστημα, προσπάθησε να έρθει σε επαφή με όλους τους συλλόγους, είχε συναντήσεις και συνεργάζεται με το τμήμα παιδείας του δήμου, συμμετέχουμε στα συνέδρια και τις συσκέψεις της Ομοσπονδίας και Συνομοσπονδίας γονέων . Δεν μπορέσαμε να αναδείξουμε και να συντονίσουμε ολοκληρωμένα, το σύνολο των προβλημάτων και των γονέων, αλλά παρά τις δυσκολίες και αντιξοότητες πιστεύουμε ότι έχουμε τις δυνατότητες και την θέληση, να επικεντρώσουμε την δράση μας το επόμενο διάστημα στα εξής:
1) ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ – ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
2) ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ –ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
3) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ – ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ .
4) ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ.

Με εκτίμηση
Το Δ.Σ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ