14 Σεπτεμβρίου 2008

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΞΑΝ, ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ

Μαρούσι 11/09/2008

ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ


Αγαπητοί Μαθητές, Γονείς και εκπαιδευτικοί,

Ευχόμαστε σε όλους υγεία , πρόοδο και καλή δύναμη στους μαθητές για μια αποδοτική σχολική χρονιά.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με τις ελπίδες χιλιάδων μαθητών για το παρόν και το μέλλον τους αλλά τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν το προδιαγράφουν δυσοίωνο.

Σε μια περίοδο που οι περισσότερες λαϊκές οικογένειες δέχονται επίθεση στο εισόδημά τους από το κύμα ανατιμήσεων, ακρίβειας και φοροεπιδρομής, η χαμηλή χρηματοδότηση της Παιδείας και η απαξίωση του δημόσιου σχολείου από την ασκούμενη πολιτική που συνδέει την εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς και του κεφαλαίου , αναγκάζουν τους γονείς των μαθητών να βρίσκονται σε αδιέξοδο.

Η δημόσια εκπαίδευση κάθε άλλο παρά δωρεάν είναι . Όλων των ειδών τα ιδιωτικά σχολεία εξακολουθούν να υπάρχουν ( φροντιστήρια, ωδεία, ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί και νηπιαγωγεία)και οι γονείς αναγκάζονται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Κοντά στα παραπάνω εξακολουθούν να υπάρχουν τα ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ που στοχεύουν στην ψευτοκατάρτιση και την κατηγοριοποίηση μαθητών με αποτέλεσμα το βαθύτερο κοινωνικό διαχωρισμό.

Πριν ακόμα ανοίξουν τα σχολεία πολλοί γονείς αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την καθιέρωση της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής που ήρθε να καλύψει μια σύγχρονη παιδαγωγική ανάγκη αλλά χωρίς υποδομή με έλλειψη χρηματοδότησης, κτιρίων ή προσωπικού. Έτσι χιλιάδες νήπια στριμώχνονται σε τμήματα 25 παιδιών ενώ πολλά από τα προνήπια μένουν εκτός, με αποτέλεσμα πολλές οικογένειες να χρυσοπληρώνουν ιδιωτικούς σταθμούς που παρέχουν αμφίβολης ποιότητας υπηρεσίες και εκπαίδευση.

Το κτιριακό πρόβλημα υπάρχει και στις άλλες βαθμίδες (πχ στο Μαρούσι το 9ο Λύκειο/8ο Γυμνάσιο στεγάζεται σε αυθαίρετο κτίσμα) ενώ τα κενά εκπαιδευτικών καλύπτονται , όχι όλα έγκαιρα, με έκτακτους καθηγητές(αναπληρωτές-ωρομίσθιους).

Τα σεμινάρια των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν φέτος έγιναν για άλλη μια φορά με συνοπτικές διαδικασίες.

Εξακολουθούν να υπάρχουν τα προβλήματα ασφάλειας των μαθητών στα σχολεία , αφού το ΥΠΕΠΘ δεν έχει δεσμευτεί για το διορισμό επιστατών και φυλάκων σ’ αυτά.

Τα βιβλία και τα προγράμματα εξακολουθούν να μην καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών για γνώσεις στέρεες, επιστημονικές που θα τους δίνουν τα απαραίτητα εφόδια για τη ζωή και θα τους βοηθούν ώστε να μη γίνονται χειραγωγημένοι πειθήνιοι πολίτες και εξαθλιωμένοι εργάτες αλλά ολόπλευρα αναπτυγμένες προσωπικότητες χρήσιμοι για την κοινωνία.

Το σχέδιο νόμου για την ειδική αγωγή λόγω της έλλειψης χρημάτων, υποδομών και προσωπικού παραδίδει την ειδική εκπαίδευση βορά στους εμπόρους της εκπ/σης και δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των γενικών σχολείων.

Μπροστά σε αυτή τη ζοφερή εικόνα του σχολείου είμαστε υποχρεωμένοι ,για να μπορούμε να κοιτάξουμε κατάματα τα παιδιά μας αύριο, να αγωνιστούμε για το δικαίωμά τους στη μόρφωση και να συμπορευτούμε με εκπαιδευτικούς και μαθητές .

Στοχεύουμε στην υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης

  • με την καθιέρωση αποκλειστικά Ενιαίου υποχρεωτικού 12χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου και επαγγελματικών σχολών μετά το σχολείο
  • Θέσπιση 2χρονης δωρεάν δημόσιας προσχολικής αγωγής
  • Διαρκή πανεπιστημιακή επιμόρφωση εκπ/κών
  • Ειδική αγωγή με βάση τις ανάγκες των ΑμΕΑ
  • Ενιαία εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα . Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους στην εκπ/ση. Αξιοπρεπείς μισθούς για τους εκπαιδευτικούς.


Για όλα τα παραπάνω απαιτούμε άμεσα ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ( 15% ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ)

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΚΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ

Το ΔΣ σας διαβεβαιώνει ότι θα είναι δίπλα σας σε ό,τι χρειαστεί και προκειμένου να ακούσει τις προτάσεις και τους προβληματισμούς σας.


Ο Πρόεδρος-------------------------------------------------Η Γ. Γραμματέας

Φωτόπουλος Θ.---------------------------------------------Μπιμπίρη Ελ.