24 Σεπτεμβρίου 2007

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΛΑΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ


ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΛΑΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Προς όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια του Δήμου

Μαρούσι 24/09/2007

Αγαπητοί Μαθητές, Γονείς και Εκπαιδευτικοί,

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2007-2008, σας ευχόμαστε υγεία, καλή πρόοδο και καλή δύναμη για μια αποδοτική σχολική χρονιά, με όραμα και στόχους.
Έχετε τη διαβεβαίωση ότι η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Αμαρουσίου θα είναι δίπλα σας σε ό,τι χρειαστεί, για να ακούσει τις απόψεις και τους προβληματισμούς σας, προκειμένου να προχωρήσουμε μαζί στη νέα σχολική χρονιά.
Η νέα χρονιά ασφαλώς περικλείει πολλές ελπίδες χιλιάδων μαθητών και οικογενειών για ένα καλύτερο μέλλον στηριγμένο στα ασφαλή εφόδια που προσφέρει η μόρφωση. Δεν έχουμε παρά να τους ευχηθούμε να συναντηθούν με τις προσδοκίες τους αυτές. Στα στελέχη της εκπαίδευσης που αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο να συντροφεύσουν τους νέους στο μακρύ γοητευτικό ταξίδι της γνώσης τους ευχόμαστε να τα καταφέρουν και σ΄ αυτή την προσπάθεια θα μας έχουν συμπαραστάτες.
Όμως καθώς η εκπαιδευτική κοινότητα ετοιμάζεται για αυτή τη νέα χρονιά η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης δημιουργεί νέα προβλήματα και σωρεύει νέα αδιέξοδα στο ελληνικό σχολείο. Η εκπαιδευτική κοινότητα αντί να επικεντρωθεί στο έργο της είναι υποχρεωμένη να αντιμετωπίσει τα κενά, τις ελλείψεις και τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές που δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική.
Τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της πολιτικής είναι :
- η έλλειψη σχεδιασμού
- οι αποσπασματικές παρεμβάσεις
- οι μονομερείς αποφάσεις
- η χαμηλή χρηματοδότηση
Η πολιτική των χαμηλών χρηματοδοτήσεων αναγκάζει τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Σύμφωνα με το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, οι δαπάνες της ελληνικής οικογένειας που κατευθύνονται στη φροντιστηριακή εκπαίδευση ανέρχονται στο 67% των μηνιαίων εκπαιδευτικών δαπανών κάθε νοικοκυριού γεγονός το οποίο καταρρίπτει πλήρως τον μύθο της δωρεάν παιδείας.


1. ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με σημαντικά κενά στη στελέχωση των σχολείων τα οποία δυστυχώς θα επηρεάσουν σημαντικά το εκπαιδευτικό έργο, ενώ την ίδια στιγμή αβεβαιότητα επικρατεί σε πολλούς εκπαιδευτικούς καθώς δεν γνωρίζουν ακόμη σε ποια περιοχή θα διδάξουν.
Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, οι προσλήψεις των αναπληρωτών δεν έχουν ξεκινήσει, κάτι που αναμένεται να γίνει στις αρχές Οκτωβρίου, όταν δηλαδή θα έχουν χαθεί τρεις εβδομάδες μαθημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν στείλει ακόμη τα κενά που υπάρχουν ανά περιοχή στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να κάνει τον προγραμματισμό για τον αριθμό των αναπληρωτών που θα χρειαστεί.
Με βάση τα δεδομένα και της προηγούμενης χρονιάς, φαίνεται ότι θα χρειαστούν περίπου 5.000. Αναφορικά με τους ωρομισθίους, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν τόσο για το κανονικό πρόγραμμα των σχολειών όσο και για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (τα λεγόμενα κρατικά φροντιστήρια), ακόμη αναμένουν στο ακουστικό.

Η μεγαλύτερη, από κάθε άλλη χρονιά, καθυστέρηση στις αποσπάσεις 6.256 δασκάλων και περίπου 6.000 καθηγητών μπλοκάρισε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές που έπονται (και αφορούν 6.000 με 7.000 μόνιμους διορισμούς και στις δύο βαθμίδες, 7.000 με 8.000 αναπληρωτές και τους πάντα τελευταίους ωρομίσθιους). Όλα δείχνουν ότι οι ωρομίσθιοι δεν πρόκειται να προσληφθούν πριν από τον Δεκέμβριο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους αλλά και τους μαθητές.



2. ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Το ΥΠΕΠΘ, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, μόλις στις 31 Ιουλίου, αποφάσισε να καλύψει το πρόβλημα των ανεπαρκών υποδομών με την απόφαση να στήσει λυόμενα για τα νήπια των πέντε ετών! Ένα μήνα πριν από την έναρξη της χρονιάς έστειλε έκτακτη επιχορήγηση ύψους 4.575.000 ευρώ σε δήμους και νομαρχίες ώστε να στήσουν «ελαφρές αίθουσες» για τη στέγαση των νηπιαγωγείων που θα υποστούν τις συνέπειες του ανύπαρκτου σχεδιασμού της κυβερνητικής απόφασης (τον χειμώνα υπό την πίεση των κινητοποιήσεων) να μετατραπεί σε υποχρεωτική η προσχολική αγωγή.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, στα περίπου 5.900 δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας πέρυσι φιλοξενήθηκαν 140.000 παιδιά. Από αυτά οι 76.000 ήταν νήπια και οι 65.000 προνήπια. Άγνωστο πόσα νήπια εκτός από το σύνολο των προνηπίων θα πρέπει να φύγουν. «Εκχωρείται η προσχολική αγωγή στους ιδιώτες και στους δήμους ενώ καταστρατηγούνται τα δικαιώματα των νηπιαγωγών», λέει η ΔΟΕ.
Εν τω μεταξύ, βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάλουν αρκετοί γονείς οι οποίοι αναγκάζονται να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία μετά την προχειρότητα με την οποία ανακοινώθηκε η υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
Όπως ήταν φυσικό, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια εκμεταλλεύτηκαν τη δυνατότητα που τους έδωσε απλόχερα η πολιτεία και έσπευσαν να ιδρύσουν νηπιαγωγεία για όλους. Οι εγγραφές του Ιουνίου έκλεισαν με τα ιδιωτικά σχολεία να καταγράφουν αλματώδη αύξηση στον πληθυσμό τους. Παρουσιάζεται αύξηση 50% στα νηπιαγωγεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν οι ομοσπονδίες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, από τη νέα σχολική χρονιά 2007-08 θα λειτουργήσουν 61 νέα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και 6 ιδιωτικά δημοτικά.
Αναγκαστικά οι γονείς στράφηκαν στο ιδιωτικό σχολείο, πληρώνοντας ετησίως δίδακτρα που ξεκινούν από 4.500 ευρώ!



3. ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ιδιαίτερα στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία η κατάσταση είναι εξαιρετικά δυσάρεστη. Τα κενά σε προσωπικό είναι μεγάλα και η ανυπαρξία στήριξης του θεσμού οδηγεί τα ολοήμερα σχολεία σε μαρασμό.
Εξαιτίας αυτής της πολιτικής ο αριθμός των μαθητών στα ολοήμερα τα τελευταία δύο χρόνια μειώνεται και οι εργαζόμενοι γονείς χρόνο με τον χρόνο αποφεύγουν να γράψουν τα παιδιά τους σε αυτά τα σχολεία αφού αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ακόμη και τα 1.000 ευρώ που πρέπει να πάρει κάθε ολοήμερο προκειμένου να καλύψει βασικές του ανάγκες, η κυβέρνηση δεν τα έδωσε με αποτέλεσμα οι διευθυντές των σχολείων να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν τα λειτουργικά έξοδα και οι γονείς να καταφεύγουν στα ιδιωτικά σχολεία.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΔΟΕ, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς λείπουν από τα δημοτικά περισσότεροι από 10.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, κάτι το οποίο σημαίνει ότι τα ολοήμερα σχολεία δε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αφού δεν θα έχουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, πράγμα που σημαίνει ότι για τουλάχιστον δύο μήνες θα υπολειτουργούν.

4. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η απόφαση της Κυβέρνησης να καταργήσει τα ΤΕΕ και να θεσμοθετήσει τα ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. χωρίς καμιά προεργασία, υποστήριξη και ενίσχυση της χρηματοδότησης αφήνει ένα τεράστιο κενό στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.
Αποτέλεσμα οι εγγραφές μαθητών στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση να μειώνονται συνεχώς. Είναι ασφαλώς ένα καλό δώρο προς τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια



5. ΚΕΝΑ ΣΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΑ
Η πολιτική υποχρηματοδότησης της Εκπαίδευσης που ακολουθεί η Κυβέρνηση έχει σαν αποτέλεσμα το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υποδομών των σχολικών κτιρίων να έχει σταματήσει στο 2004 και το εκπαιδευτικό έργο να συμπιέζεται σε ακατάλληλα κτίρια και αίθουσες.
Τα προβλήματα στην ποιότητα των σχολικών κτιρίων εντείνονται καθώς οι χρηματοδοτήσεις προς τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις μειώθηκαν. Η Νομαρχία Αθηνών ενοικιάζει 110 κτίρια για τη στέγαση 140 σχολείων, κτίρια που προφανώς δεν κατασκευάστηκαν με προδιαγραφές σχολείων.



6. ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ ΒΙΒΛΙΑ
Φέτος έχουμε 34 νέα βιβλία, 13 στο Δημοτικό και 21 στο Γυμνάσιο. Αυτό δημιουργεί αυτόματα αυξημένες ανάγκες όχι μόνο για την έγκαιρη παράδοσή τους στα σχολεία, αλλά και για την επαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη νέα ύλη.
Και στα δύο ζητήματα παρουσιάζεται πρόβλημα. Σύμφωνα με τον Γ. Γραμματέα του Υπουργείου το 15% των βιβλίων του Γυμνασίου δεν ήταν έτοιμα λόγω εκτύπωσης του προεκλογικού υλικού, ενώ οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται σε όλους τους τόνους για την υποβάθμιση της επιμόρφωσης σε μια τυπική διαδικασία σεμιναρίων-εξπρές.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», στα Γυμνάσια και Λύκεια λείπει ακόμα 20% - 40% των βιβλίων, ενώ στα νεοϊδρυθέντα Επαγγελματικά Λύκεια δεν έχει φθάσει το 50% των βιβλίων.



7. ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


Με συνοπτικές διαδικασίες η επιμόρφωση καθηγητών
Τα μεγαλόπνοα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για την επιμόρφωση, περιορίζονται σε σεμινάρια τα οποία πραγματοποιήθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες. Πρόκειται, όπως υποστηρίζουν καθηγητές, για μία τυπική ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τη φιλοσοφία των νέων βιβλίων, χωρίς με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπίζονται οι σοβαρές ανάγκες των εκπαιδευτικών.



8. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων βίας στους σχολικούς χώρους, σε όλες ανεξαιρέτως τις περιοχές. Οι ειδικοί διαπιστώνουν ότι η παιδική βία και εγκληματικότητα σταδιακά αλλάζουν πρόσωπο και γίνονται όλο και σκληρότερες. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στο φαινόμενο αυτό να εξελιχθεί σε μια νέα κοινωνική μάστιγα.
Πρόσφατο κρούσμα, το κάψιμο των σημαιών στο 6ο Γυμνάσιο και 5ο Λύκειο κατά τη διάρκεια του περασμένο Σαββατοκύριακου.
Ζητάμε τη δέσμευση του υπουργείου για τη δημιουργία θέσης μόνιμου ειδικού συμβούλου σε κάθε σχολείο με στόχο την επιστημονική υποστήριξη των μαθητών σε καταστάσεις έντονου στρες, αλλά και για την καθιέρωση του διαμεσολαβητή επίλυσης διαφορών σε κάθε σχολείο.
Επιπλέον, να καθιερωθεί σε όλα τα σχολεία η θέση του θυρωρού-επιστάτη, που έχει καταργηθεί σιωπηρά για λόγους οικονομίας. Είναι μια πρόταση που και το αίσθημα ασφάλειας των μαθητών θα βελτιώσει και θέσεις εργασίας θα δημιουργήσει.

Θεωρούμε ότι, η παιδεία είναι εθνικής σημασίας θέμα. Θεωρούμε ότι έχει λόγο ο ελληνικός λαός και μπορεί και πρέπει να αποφασίζει γι’ αυτά τα θέματα.
Για μας άμεσος στόχος είναι η μείωση του κόστους για την οικογένεια, αλλά και η επένδυση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να μπορεί να υπάρχει ίση πρόσβαση και ποιότητα για όλους. Θα αγωνιστούμε για υποχρέωση του δημοσίου να παρέχει ενιαίο, υποχρεωτικό, 12χρόνο Δημόσιο και δωρεάν σχολείο, για τη θέσπιση υποχρεωτικής δωρεάν δημόσιας δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, για επιμόρφωση των καθηγητών, για αξιοπρεπείς μισθούς στους εκπαιδευτικούς για να υπάρξει ένα ομαδικό πνεύμα συνεργασίας στην εκπαίδευση.
Σας υπενθυμίζουμε ότι οι επόμενες συνεδριάσεις του Δ.Σ. της Ένωσης είναι στις 10/10, 14/11, 12/12 ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:00 στα γραφεία της Ένωσης (Ιερού Λόχου 3-5).




ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
στο 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΩΝ 54 ΩΡΑ 19:00
ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΓΡΑΠΤΩΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥΣ.



Παρακαλούμε όπως η καταγραφή γίνει σε αρχείου κειμένου είτε μορφής txt είτε μορφής .doc.
Όλα τα προβλήματα που θα καταγράψουμε θα τα καταθέσουμε στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και στο Δημοτικό Συμβούλιο.


Με εκτίμηση
Το Δ.Σ


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ