01 Σεπτεμβρίου 2007

Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων:

Αθήνα, 19.10.2007
Αρ. Πρωτ. 117302/Γ7



Προς:
Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε και Δ.Ε.
Δ/νσεις Π.Ε και Δ.Ε. όλης της χώρας (υπόψη
Υπευθύνων)
Όλες τις Σχολικές Μονάδες (μέσω των
οικείων Δ/νσεων)


Η διαδικασία ανάπτυξης Σχολικών Δραστηριοτήτων έχει ως εξής:

Με την έναρξη του σχολικού έτους ο Διευθυντής του σχολείου ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για τις δυνατότητες ανάπτυξης και εφαρμογής προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υλοποιήσουν κάποιο πρόγραμμα, συγκροτούν την εθελοντική μαθητική ομάδα, η οποία μπορεί να αποτελείται:
  • από κανονικό σχολικό τμήμα
  • από ομάδα μαθητών /τριών διαφορετικών τμημάτων
  • από μαθητές του σχολείου σε συνεργασία με μαθητές άλλου σχολείου.
Όταν συγκροτηθεί η ομάδα, οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες το θέμα του προγράμματος. Σε ό,τι αφορά στην επεξεργασία των θεμάτων, υπενθυμίζουμε τις βασικές αρχές που εφαρμόζονται στα προγράμματα των σχολικών δραστηριοτήτων, οι οποίες είναι: η διεπιστημονική θεώρηση, η βιωματική προσέγγιση, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, η ανάπτυξη δημοκρατικού διαλόγου και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Μετά την επιλογή του θέματος προχωρούν στον σχεδιασμό του προγράμματος που περιλαμβάνει τον τίτλο, τα υποθέματα, τους στόχους, το περιεχόμενο, την μεθοδολογία, το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης, τις συνεργασίες, τα πεδία σύνδεσης με τα αναλυτικά προγράμματα, το ημερολόγιο προγραμματισμού δραστηριοτήτων, τα ονοματεπώνυμα των εκπαιδευτικών και των μαθητών που θα συμμετέχουν, καθώς και τις ανάγκες για οικονομική υποστήριξη (αναλώσιμα και άλλα υλικά του προγράμματος, μετακινήσεις, έκδοση και τελική εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος). Στη συνέχεια, συμπληρώνουν με τις πληροφορίες αυτές το αντίστοιχο παράρτημα (Παραρτήματα Ι, ΙΙ, ΙΙΙ).