15 Σεπτεμβρίου 2007

Μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά του Δημοτικού


Μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά του Δημοτικού

΄Ενα στα δέκα παιδιά της Α΄ τάξης του Δημοτικού παρουσιάζει δυσκολίες τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο, οι οποίες αν δεν διαγνωσθούν έγκαιρα θα εξελιχθούν σε μαθησιακές δυσκολίες ή ακόμη και σε δυσλεξία.
Την ίδια στιγμή, τρία στα δέκα παιδιά που φοιτούν στα νηπιαγωγεία εμφανίζουν προβλήματα μόνο στον προφορικό λόγο και όχι απαραίτητα και στον γραπτό. Οι ειδικοί σημειώνουν ότι η πρόληψη για να αντιμετωπιστούν μελλοντικές μαθησιακές δυσκολίες θα πρέπει να αρχίζει από την προσχολική ηλικία και οι γονείς, μαζί με τις νηπιαγωγούς, θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στον τρόπο που εκφράζονται τα νήπια.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται σε έρευνα του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπαιδικών και θα παρουσιασθούν σε συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από τις 23 ως τις 25 Νοεμβρίου. Θέμα του Συνεδρίου είναι οι 'Γλωσσικές δυσκολίες και ο γραπτός λόγος στα πλαίσια της σχολικής μάθησης' και θα συμμετέχουν έλληνες και ξένοι επιστήμονες.
'Ως την Α΄ Δημοτικού, οι όποιες δυσκολίες υπάρχουν θα πρέπει να έχουν εντοπισθεί για να μην εδραιωθεί στους μαθητές μια μόνιμη δυσκολία στον γραπτό λόγο', σημειώνει μιλώντας προς την εφημερίδα η αντιπρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου Αγγελίνα Γιαννετοπούλου. ΄Οπως επισημαίνει, όταν οι γονείς αντιληφθούν κάποιες από τις ενδείξεις αυτές, θα πρέπει να απευθυνθούν σε λογοπαιδικούς, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους και νηπιαγωγούς, δασκάλους της ειδικής αγωγής.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Στρατηγικές μελέτης για τους μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες




Μαθησιακές δυσκολίες

Μαθησιακές διαταραχές